kurzy poradenství standardy kvality supervize psychoterapie
  • Úvodní stránka
  • Texty
  • Představuji se
  • Kontakt
  • Úvodní stránka
  • Standardy kvality
  • Supervize
  • Plánování služby
  • Kurzy
  • ...... Gestalt terapie

Stres a komunikace v krizových situacích, uvedení do problematiky


Stres a komunikace v krizových situacích – uvedení do problematiky

kurz je akreditován MPSV ĆR

Kurz „Stres a komunikace v krizových situacích – uvedení do problematiky“ poskytuje teoretickou i praktickou podporu pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům a vedoucím pracovníkům při komunikace ve stresu a v krizových situacích. Účastníci se seznámí se specifiky komunikace ve stresu, uvědomí si situace, které je stresují, a způsoby, jak se mohou v těchto situacích starat o své potřeby.  Věnují pozornost problematice poskytování podpory uživatelům, kteří jsou ve stresu či krizových situacích. Kurz je koncipován jako interaktivní - nabízí vedle teoretických poznatků i učení prostřednictvím prožitků, modelových situací a sebepoznávání.

V průběhu kurzu je nabízen a využíván Gestalt přístup.

 

Cíle kurzu

 

Účastníci se teoreticky i prožitkově seznámí se specifiky komunikace ve stresových a krizových situacích. Zvýší svou připravenost a prohloubí své dovednosti v těchto situacích reagovat.

  • Účastníci se naučí rozpoznávat a uvědomovat si stres.
  • Účastníci si uvědomí své tendence ve stresové situaci jednat.
  • Účastníci se seznámí se zásadami, jak ve stresových situacích zajistit své potřeby.
  • Účastníci se seznámí s postupy, jak jednat osobami, které jsou ve stresu.
  • Účastníci si uvědomí, jak by mohli vybrané stresové a krizové situace při poskytování sociální služby řešit a jak jim předcházet.
  • Účastníci si vytvoří představu, jak by chtěli rozvíjet své dovednosti předcházet stresovým a krizovým situacím a tyto situace řešit.

 

 

Komu je kurz určen

Kurz je určen zejména pro sociální pracovníky, pracovníky v sociálních službách, vedoucí pracovníky zaměstnanců v přímé péči, fyzické osoby, které poskytují příjemci příspěvku na péči – odbornou podporu.

Počet účastníků ve skupině

Minimální počet účastníků 12, maximální počet účastníků 15.

 

Místo konání

Kurz je možné uskutečnit buď v organizaci, která si jej objedná, nebo v Olomouci.

Pro individuální zájemce a menší skupiny zájemců se kurz koná 1 – 2 x ročně v Olomouci.

 

Průběh kurzu

Kurz „Stres a komunikace v krizových situacích – uvedení do problematiky“ je uskutečňován v rozsahu 7 vzdělávacích hodin.

V průběhu kurzu je pracováno metodami prezentace, práce ve skupinách, týmová diskuze, praktická cvičení, modelové situace, experimenty (techniky k uvědomění), práce s uvědoměním, sebereflexe, supervizní techniky, práce s literaturou.

Vzdělávací hodinou je 45 minut.

 

 

Kriteria pro získání osvědčení:

  1. 85 % účast (jednotkou je vzdělávací hodina)
  2. 80 % úspěšnost v testu ověření získaných kompetencí.

 

Opravné prostředky:

a)      Účast. Pokud účastník dosáhl 75 % účasti a nesplňuje přitom požadovanou účast 85 %, může získat osvědčení tím, že zpracuje esej k tématu, kterému nebyl přítomen. Lektor zadá strukturu a rozsah tématu (teoretická část, aplikace v sociálních službách). Rozsah eseje 5 – 10 stran tisku.

b)      Test. Lektor nabídne účastníkovi opravný termín pro zpracování testu.

 

Cena

Pro poskytovatele sociálních služeb, kteří si kurz objednají pro skupinu pracovníků, a

kurz se uskutečňuje v jejich organizaci:

Lektorné smluvní: od 550,-- Kč/za hodinu (za celou skupinu)

Cestovné: dle pravidel pro cestovní náhrady

 

Pro jednotlivce a menší skupiny pracovníků, pokud se kurz uskutečňuje v Olomouci:

500,-- Kč/osoba za kurz /7 vzdělávacích hodin/ (v ceně je započítán pronájem prostorů a drobné občerstvení).

 

 

  • Obtížná komunikace v pomáhající profesi
  • Stres a komunikace v krizových situacích, uvedení do problematiky
  • Asertivita – uvedení do problematiky
  • Komunikace se specifickými uživateli, uvedení do problematiky
  • Manipulace – uvedení do problematiky
  • Tým a týmová role - uvedení do problematiky
  • Emoce v sociální práci, uvedení do problematiky
© Copyright Martin Haicl 2013
  • Úvodní stránka
  • Texty
  • Představuji se
  • Kontakt