Supervize v sociálních službách pro jednotlivce i pracovní týmy poskytovatele:
Tématická zaměření supervizní podpory
Případová (případ konkrétního uživatele a plánování služby), týmová (vztahy v týmu, role a situace na pracovišti), managerská (řízení pracovníků, potřeby pracovníků a vedení organizace, komunikace při řízení), rozvojová (rozvojové cíle organizace a zavádění změn do organizace), kvality a naplňování standardů kvality sociálních služeb (zvyšování kvality, naplňování požadavků kvality – např. plánování služby, ochrana práv uživatelů, střety zájmů, nouzové a havarijní situace atp.).
Funkce supervize
Vzdělávací
Rozvíjí schopnosti, dovednosti, vědomosti supervidovaných. Může jít o uvědomování vlastních stavů a procesů, porozumění procesům klienta, uvědomování vztahu mezi pracovníkem a klientem, hledání dalších způsobů řešení a intervencí atp.
Podpůrná
Věnuje se zpracovávání pocitů a emocí pracovníka, zvyšuje uvědomění vlastních kompetencí.
Normativní
Poukazuje na normy a hodnoty, pomáhá stanovovat a udržovat hranice.
Způsob supervizní podpory
Při supervizích jsou zpravidla využívány Gestalt přístup a technika Baalintovské skupiny. Zaměření, průběh a pravidla supervizní podpory se s účastníky a zadavatelem předem dojednávají.
Místo konání
Místem konání je po dohodě pracovna v Olomouci (I.P. Pavlova 69 – viz. Kontakty), nebo prostory v místě poskytovatele.
Cena
Cena supervize je smluvní od 500,-- Kč za hodinu (50 minut). V případě, že se supervize uskutečňuje v místě poskytovatele, je cena navýšena o cestovné.